Jump to content
Chapala.com Webboard
Sign in to follow this  
EEK!

I'm sorry ...

Recommended Posts

I'm sorry to post this in English, but most of you are bilingual and I need answers (and don't read Spanish). I'm being put into a position to promote the rapid growth of this area to Estadosunidenses. Before I get involved, I want to know how the locals (old time expats and native Mexicans) feel about the future growth of this area? Will it be good or bad for the community? Will it help the local economy or kill it? At this stage I'm about to back out of all of it. I want to know what you think - the good the bad and the ugly. You can post or PM. Thanks and again forgive my English intrusion. EEK!

¡Una promocion y no sabes nada!

¡Que locura!

RVG: Ese verdad y otra razón por la que tengo preguntas. Respuesta siguiente del tiempo en inglés por requerimiento. EEK!

. . . most of you are bilingual. . .
Sadly, this is not so. :(

O desgraciadamente, no es verdad. Por eso, esta parte del forum no tiene nada casi nunca.

Guest Deputy Dawg

Soy la novia del Deputy Dawg. No es su verdadero nombre. Soy de Guadalajara. Vivimos aquí en Ajijic. Sin el gringo aquí, este área todavía sería un pueblo de pescadores, y la agricultura de maíz. Este sólo sería usado como una fuente de alimento para el agricultor o cultivador, no para ventas.

Ajijc esta ya saturado de Americanos y Canadienses, es muy triste que la personas del pueblo ya no pueden comprar terrenos porque el precio ha subido tanto.

Yo creo que ya es suficiente. Di no a la expansion

Yay, gang. Thanks for answering him in English. I think the gist of it was that the fishermen and farmers can no longer afford the land because the price has been driven up by foreigners. Is that right?

Y luego dicen que yo no tengo razón. Se quejan de que no hablan en español y no quieren aprenderlo. Que es mejor para los mexicanos aprender inglés. Y luego qué, no estamos en México... O de verdad Ajijc ya se convirtió en gringolandia chiquita.

Pero quién tiene la culpa... :rolleyes:

Y además es imposible hablarles de la realidad en Ajijic, no le creen a una, y como dicen no hay peor ciego que el que no lo quiere ver...

Saludos

I'm sorry to post this in English, but most of you are bilingual and I need answers (and don't read Spanish). I'm being put into a position to promote the rapid growth of this area to Estadosunidenses. Before I get involved, I want to know how the locals (old time expats and native Mexicans) feel about the future growth of this area? Will it be good or bad for the community? Will it help the local economy or kill it? At this stage I'm about to back out of all of it. I want to know what you think - the good the bad and the ugly. You can post or PM. Thanks and again forgive my English intrusion. EEK!

Consejos de un gringo:

Si no estas commodo aquí, no perteneces aguí.

Asi de fácil.

If you're not comfortable here, you don't belong here.

Seems pretty simple to me and you're not comfortable.

Jomama: I never claimed nor sort to belong or feel comfortable here. I simply asked a sincere question of which some gave a sincere answer. To those -- thanks. EEK!